№ 15-сабақ
Тақырыбы: Бірмүше. Бірмүшенің стандарт түрі
Мақсаты:
• Бірмүше, бірмүшенің стандарт түрі, бірмүшенің коэффиценті, бірмүшенің дәрежесі ұғымдарын енгізу, оларды есептер шығаруда қолдану;
• жеке жұмыс жасауға, жауапкершілікті сезіне білуге, нәтижеге
жетуге ұмтылуға, өзінше ізденімпаздыққа, еңбекке тәрбиелеу;
• әр оқушының үш деңгейлік тапсырмаларды біртіндеп орындауына жағдай жасау арқылы оның қабілетіне сәйкес жеке құзыреттілігін дамыту.
.
САБАҚ БАРЫСЫ
I. Ұйымдастыру бөлімі.
II. Ауызша жаттығулар :
а5а6 ( а5)6 – 8 • 1,25 – 2 • (-0,5) |
(-1)2 (-1/2)2 (-1/3)2 (-1/2)4• 32 |
ІІІ. Жаңа сабақ. Жаңа сабаққа қажктті ұғымдарды анаграмма шешу арқылы табайық.
Анаграмма шешу: 1. ШЕБІМРҮ; 2. РЕЖӘДЕ; 3. ЦИФОНКЭФТЕ
1) m3p 2) 3a2b 3) 3600t 4) 100n
Сұрақ:
- Тақтадағы өрнектер қандай амал арқылы жазылған?
- Қандай көбейткіштер арқылы жазылған ?
Бірмүшенің анықтамасы беріледі..
Тапсырма: Төмендегі өрнектер бірмүше бола ма?:
3aba • (-8)a; a; 4ab2 • 17m3 • a2; 3a2 – 7; a3 : b
IV. Дәптермен жұмыс.
- Бірмүшелерге 3 мысал ойлап, жазу;
- -0,125a2(-4b)(-2a) бірмүшесінің a = 1/2; b = -32 болған кездегі сан мәнін табыңдар
Сұрақ : оңай есептеу тәсілі бар ма? Қандай?
– 0,125a2(-4b)(-2a) = -0,125 • (-4) • (-2) • (a2 • a) • b= -1a3 b= -a3b
Егер a = 1/2, b = -32, онда -(1/2)3 • (-32)= 4
Жауап: 4.
Қорытынды: мұғалімнің көмегімен бірмүшенің коэффиценті, бірмүшенің дәрежесі, бірмүшенің стандарт түрі қорытылады.
VІ. Оқулықпен жұмыс. Тақырып соңындағы сұрақтарға жауап беріледі.
VІI. Жаңа сабақты бекіту.
Тапсырма: тақтаға жазылған өрнектерді пайдаланып кестені толтыр: (интерактивті тақта мүмкіндігін пайдалануға болады)
– 5x2 7yx; a+3b3 • b2; aabbb; -x3; 2 ab+c-4; (-1/4)2bab3; ; -; –
Бірмүше |
Бірмүшенің стандарт түрі |
Бірмүшенің коэффициенті |
Бірмүшенің дәрежесі |
|
Есептер шығару:
а)№88( ауызша)
б) №89 (2,6) тақтаға шығарылады.
в) №90(1,4,7) (өз беттерімен орындайды. жұптық тексеру)
1. Бірмүшені стандарт түрде жазыңдар:
а) 16xy(-0,25)y3 б) -0,5ac2(-2)a3c в) 3/4 • a2b • 4a3b2m • (-0,25abm3)
2. Өрнектің сан мәнін табыңдар: а) 3,5x2 егер x = -1 б) -0,02aca2 егер a= -1, c= 5
VIII. Сабақты қорытындылау.
ІХ. Үйге тапсырма №89, 90
Х. Бағалау