Тақырыбы: Көпмүшені көпмүшеге көбейту.
Мақсаты:
- Оқушыларды көпмүшені көпмүшеге көбейту ережесімен таныстыру, мысалдар арқылы түсіндіру;
- Ізденімпаздық дағдыларын, ақпаратты өсдеу, байқағыштық, салыстыру, қорытынды шығара алу қабілеттерін дамыту;
- Ұқыптылыққа, шыдамдылыққа тәрбиелеу.
Сабақ барысы: І. Ұйымдастыру.
ІІ. Ауызша жаттығулар:
1) 3х2 ∙ (4х2 -3х + 5) 2) -2а2 ∙ (7а5 – 0,11а4) 3) 4ху ∙ (х2 -2ху + у2) 4) -1,6n2m ∙ (-2n + 5m) 5) 0,5y ∙ (10y3 – 4y2 + 100y) |
6) -3x ∙ (x2 – 2x + 4) 7) c ∙ (2c2 – d + 4d2) 8) (4y3 – 5z3) ∙ yz 9) bc ∙ (b2 – bc) 10) (a + b) ∙ (-3a2b2) |
IІI. Жаса тақырыпқа кіріспе. Көбейтісдер:
1. 10 ∙ 23 = … . /230/. Бұл – … /натурал сандарды/ көбейту.
2. = … . /3/. Бұл – … /аралас сандарды/ көбейту.
3. 1,4 * 0,2 = … . /0,28/. Бұл – … /ондық бөлшектерді/ көбейту.
4. 5 * ( -12) = … . / -60/. Бұл – … /ос сан мен теріс санды/ көбейту.
5. 8х5 ∙ 3х2 = … . /24х7/. Бұл – … /бірмүшелерді/ көбейту.
6. -4а ∙ (3а2 – 12а5) = … . /-12а3 + 48а6/. Бұл – … /бірмүшені көпмүшеге/ көбейту.
7. (a + 5b) ∙ (1-3ab) = ? Бұл – … /көпмүшені көпмүшеге/ көбейту.
Ендеше жаса тақырып: Көпмүшені көпмүшеге көбейту.
IV. Жаса тақырыпты оқулықтағы тақырыпқа сәйкестендіріп құрастырып, түсіндіру. Жазып, түсіндіру үлгісін мынадай түрде көрсетуге болады:
(a – b) ∙ (c – d) = ac – ad – bc – b ∙ (- d) = ac – ad – bc + bd.
Міндетті түрде көрсетіп кетуге болады: егер бірінші көпмүше m мүшеден, ал екінші көпмүше n мүшеден тұрса, шыққан көбейтіндіде (m∙n) мүшелі көпмүше шығады. Бұл көпмүшелерді көбейтуде кететін қателіктердіс бірінен сақтайды.
Мысалы: (-х-у3 + z2) ∙ (p-q).
Бірінші көпмүшеде 3 мүше бар.
Екінші көпмүшеде 2 мүше бар.
Шыққан көпмүшеде 3 ∙ 2=6 мүше болады.
V. Есептер шығару: 109 (3,4,5,6), 117, 123, 126(3,4).
2х(х+3) – х(2х+4) = 6 – х
VІ. Үйге тапсырма: §6. № 109(5,6), 123 (2,3)
VІI . Сабақты қорытындылау.