Тақырыбы |
§6.2. Сілтілік металдар. |
уақыты |
Білімділік мақсаты: дамытушылық
тәрбиелік: |
Оқушыларға сілтілік металдар , атом құрылысы,қасиеттері, туралы білімді қалыптастыру; сілтілік металдардың электрондық формуласын құрастыра білу ,жеке атомға сипаттама беру,қорытынды жасау,жүйелеу, сөздік қорын молайту білім-білік дағдыларын дамыту. сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру. |
|
Сабақ типі: |
Аралас сабақ |
|
Сабақ өткізілу түрі: |
Кітаппен өз бетінше жұмыс жасау,мұғалімнің толықтыруы, жаттығулар орындау,оқушылардың қорытынды жасауы,10-ЕТЖ-1 жұмыс істеу. 9-Б-1көру |
|
Құралдар мен реактивтер: |
Кітап, дәптер, интерактивті тақта ,10-ЕТЖ-1, 9- Б -1 |
|
Ұйымдастыру кезеңі: |
(Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.) -сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ; -оқушыларды психологиялық дайындау. Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету. |
1-2 |
Үй тапсырмасын тексеру кезеңі : |
Сабақтың білімділік мақсаты: – үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ; – білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ; – кеткен кемшіліктерді жою. 1. Үй тапсырмасын тексеру(бір-бірін тексеру). |
5-7 |
Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:
|
.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау. Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою. Білімділік міндеттері: -оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру. -оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға; – оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі. 2.Оқыту проблемалары: Сілтілік металдар. Білімді жаңғырту. (Актуализация ): * s- элементтердің атом құрылысын,кристалл торларынының ерекшеліктеріне сипаттама бер. *1және 2 топтың элементтерінің физикалық қасиеттерін салыстыр. |
2-3 |
Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі
|
Білімділік міндеттері: -оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету; -нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу; – оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету; -түсініктер,заңдар,ережелерді философиялық тұрғыдан түсінуге ,талдауға көмек ету; -оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету. Жаңа сабақты түсіндіру: 1.Кітаппен өз бетінше жұмыс-параграф 6.2оқу (150 бет.) 2. 9- Б -1 көрсету. Сілтілік металдар неге сілтілік деп аталады? Сілтілік металдар қанша металл және қандай металдар жатады? Оларды неге керосин астында немесе парафин майында сақтайды ? 3.Мұғалімнің толықтыруы: Бұл металдардың қосылыситары ерте кезден белгілі болған ,бірақ тек 19 ғасырданеміс химигі Бунзен мен ағылшын химигі Дэви еңбегінің нәтижесінде алынды. К алий және натрий кең тараған ( таралуы жөнінен алтыншы және жетінші ), литий, рубидий, цезий – сирек кездесетін элемент тер , франций – радиоактив ті элемент, жер қыртысында кездеспейді . Сілтілік металл атомдарының құрылысы. — сыртқы электрондық қабатта бір электрон болады; –реттік нөмірі артқан сайын ядродағы протон саны артады,атомдағы электрон саны артады; –энергетикалық деңгейдің саны өседі; –я атомның және ионның радиусы өседі; — электртерістілігі кемиді. Физикалық қасиеттері – кітаппен өз бетінше жұмыс: 6.5 кесте бойынша (152бет) -барлық сілтілк металдар күмістей ақ түсті,пышақпен оңай кесіледі,оңай балқиды; – крист.торы: кубтық көлемді центрлі; –реттік нөмірі өскен сайын тек тығыздығы артады,ал атомдану энергиясы,қаттылығы,қайнау және балқу температуралары төмендейді; Химиялық қасиеттері: Ең активті,күшті тотықтырғыш,барлығы дерлік бейметалдармен әрекеттеседі,сумен,қышқылдармен,сұйық сынапта жақсы сақталады, еріп амальгамалар деп аталатын құймалар түзеді,олартаза металдарға қарағанда белсенділігі төмендеу. |
13-14 |
Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері: |
Білімділік мақсаты: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары; Дәптерге жазу:қорытынды *типтік металдар, күшті тотықсыздандырғыштар; *физикалық қасиеттері атомның радиусының үлкендігі мен кристалл торының құрылысына байланысты; |
5-7 |
Білімді жүйелеу және қорытындылау |
Білімділік міндеттері: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1. 10-ЕТЖ-1жаттығу орындау.61бет,1-нұсқа №2. 2Na + 2H 2 O ==2NaOH + H 2 2NaOH+ CO 2 ==Na 2 CO 3 + H 2 O ***Na 2 CO 3 + 2HCl==2NaCl + H 2 O+ CO 2 2NaCl———–2Na+Cl 2 2Na+H 2 ==2NaH 2NaCl +Br 2 ==2NaBr+Cl 2 №3. Н атри й хлорид і ерітіндісінің э лектролиз і : Х г 56л 2 NaCl + 2 H 2 O ——————-2 NaOH + Cl 2 + H 2 2*40г/м 22,4л/м Х= 2*40г/м*56л:22,4 л/м==200 г №4. 2 Na + 2 H 2 O ==2 NaOH + H 2 ( нашар үлгерушілерге консультация беру.) |
5-7 |
Бақылау және өз бетінше бақылау: |
Білімділік міндеттері: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары Жаттығуларды тексеру |
2-3 |
Үй тапсырмасын беру кезеңдері: |
Білімділік міндеттері: -оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету 1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар. Параграф 6.2- оқу . № 1-3 – бірінші деңгей, 4, 5,6 – жазбаша (153бет) 2. Күнделікке жазғанын тексеру |
1-2 |
Сабақ қорытындысын шығару: |
– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою |
1-2 |
Рефлексия кезеңі |
Білімділік міндеттері: -оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру. -оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен көмектесе алдыңыздар. қызықты болды ма? Білгендеріңнің маңызы қандай? Сабақтың қай кезеңі ұнады? |
1-2 |