9-сабақ.
Сабақтың тақырыбы: Сыйымдылық және оны өлшеу. Литр.
Мақсаты: Заттың қасиетін сипаттайтын шаманың бірі-сыйымдылық жайында түсінік беру және оның бірлігі литрмен таныстыру. Литрдің қажеттілігімен сыйымдылықты өлшеудің ерекшеліктерімен таныстыру; бір амалмен шығарылатын есептер құрастыруды және шығаруды пысықтай түсу; екі таңбалы сандарды оқу, жазу және салыстыруды бекіте түсу.
.I.Ұйымдастыру сәті.
-Балалар, ыңғайланып отырып, ойша қиялдайық. Таза ауамен еркін тыныс алып, кең байтақ даламен көк шалғынды кешіп келеміз.Алдымыздан….(дауыстар естіледі)
-Үнсіз даланы түрлі дыбыспен көңілді еткен, сайын далаға жан бітіріп, толтыра көркем еткен бұл не байлық? (Төрт түлік)
-Иә, балалар, бұл бір қожалықтың
Келе- келе түйесі,
Үйір- үйір жылқысы,
Табын- табын сиыры,
Отар- отар қой,ешкісіекен.
II.Білімді өзекті ету.
-Шаруашылық қожасы өз малдарына ен салыпты, ендешекөзіміз жеткен нөмірлерін тауып байқалық.
№5.Ә)Математикалық диктант.
–Ол үшін амалдарды ауызша орындап, тек жауабын ғана ретімен тізбектей жазамыз.
-Әр түлікті берілген әріптері бар қоршауға кіргізейік. Сол әріптерді қоссақ, қандай сөз шығар екен?
-Шама деген не екенін еске түсірейік.
-Өткен сабақта қандай шамамен таныстық?
-Массаның қандай бірлігін білеміз?
-Осы түліктерден шаруашылық қожасы массамен өлшенетін қандай заттарды алады?
(Ет, жүн, тері …)
-Ал сүтті неге масса бірлігімен өлшей алмаймыз? (Сұйық )
-Үстел үстінде екіыдыс тұр. Олар туралы не айта аласыңдар?( 1 литрлік банка,1 литрлік бөтелке )
-Қалай ойлайсыңдар?
Осы ыдыстардың біріндегі сұйық, екіншісіне толық сыя ма? Оны қалай анықтауға болады?
-Сұйықты қандай бірлікпен өлшейтінін кім біледі?Осы өлшем бірлікті біз қайда кездестіреміз?
III.Сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау.
IY.Оқулықпен жұмыс
№1.
-Шырынды ұнатасыңдар ма?Пайдасы қандай? (Дәруменге бай)
-Ал сүтті ше? Пайдасы? (Сүттің құрамында бастысы ағзаға ең керекті кальций бар. Кальций сүйекті нығайтады,…)
Ал, біздің қожалықта тағы қандай сүт түрлері өндіріледі? (Емдік қасиетке ие қымыз, шұбат және ана сүтінің орнына жүретін -ешкі сүті)
Ыдыстардың сыйымдылықтары салыстырылады.Ыдысқа құйылған сұйықтықтың мөлшері анықталады.Оқушылар сыйымдылықтың өлшем бірлігі туралы қорытынды жасайды.Жаңа шаманы -сыйымдылықты салыстыру орындалады.
10л * 3л 1л * 3л 2л * 1л және т.с.с.
№2.Есептер шығару.
1)есептің қысқаша шарты
2)Есептерді салыстыру.
3)Бидонға литрлеп қосып және литрлерді шығарып алуға бола ма? Қорытынды жаса.
Сергіту сәті. Тұлпарым
Аулым қашық,
№3. Жұппен жұмыс
Біз алыс сапарға шығамыз. Өзімізбен бірге екі ыдыс аламыз. Осындай ыдыстарда қандай сұйық болатынын және оларға қанша сыятынын әр жұп анықтап, есеп құрастырып, шығару және ортаға салып, көрсетіп беру жұмыстары тапсырылады.
Y.Өткенді қайталау және бекіту.
№4,5.А)Ұқсастығы мен айырмашылығы неде екенін түсіндіре отырып, жазбаша орындау.
№6.Өзіндік жұмыс.Тапсырманы орындау алдында қосу мен азайтудың компоненттерін және олардың амалдар нәтижелеріменбайланысын еске түсіру қажет.
Рефлексия.
Шығармашылық жұмыс.Топтық жұмыс.Шешудің барлық мүмкін нұсқалары, соның ішінде
графиктік түрі де ұсынылады, топта талқылау ретінде ұйымдастырылады. Жұмысты ортаға салып, көрсетіп береді. Жұмысқа 4-5мин. бөлінеді.
Тапсырма қиын болды ма? Егер мүмкін болса, нені өзгертер едіңдер?
Сабақты қорытындылайық, өздеріңе белгілі шамалардың сұлбасын түзейік. Сұлбаны жеке парақ қағазға құру керек те, алда көрнекі құрал ретінде пайдалануға болады.
Біздің сұлбада басты тірек сөз қандай болу керек?
ШАМААл, сендерге қандай шамалар белгілі?Олар қандай бірліктермен өлшенеді?
ШАМА |
||
Ұзындық См,дм,м. |
Масса Кг |
Сыйымдылық (Көлем) л |
Үй тапсырмасы.19-бет. №6 (ә)