§8.18.8.19. Лабораториялық тәжірибе №19 «Күкірт және оның табиғи қосылыстарының үлгілерімен таныстыру» Күкірсутек.Күкіртсутек қышқылы.Күкі

0
1027
литература

Тақырыбы

§ 8.18.8.19. Лабораториялық тәжірибе №19 «Күкірт және оның табиғи қосылыстарының үлгілерімен таныстыру» Күкірсутек.Күкіртсутек қышқылы.Күкірт оксидтері . Күкірт қышқылы.

уақыты

Білімділік мақсаты:

дамытушылық

тәрбиелік:

Оқушыларға күкірттің ХЭПЖ орны,оның физикалық және химиялық қасиеттері ,маңызды оттекті қосылыстары,күкірсутек,күкірт қышқылдары, қасиеттері алынуы мен қолданылуы,оның тұздары; фофаттарға сапалық реакция туралы білімді қалыптастыру;

электрондық формула құрастыру, күкірт оксидтері, күкіртсутек,күкірт қышқылдарының химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра білу , атом құрылысын түсіндіру, , оның қосылыстарының қолданылуы, қорытынды жасау,жүйелеу, сөздік қорын молайту білім-білік дағдыларын дамыту.

сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

Сабақ типі:

Аралас сабақ

Сабақ өткізілу түрі:

Кітаппен өз бетінше жұмыс жасау,мұғалімнің толықтыруы10- ЕТЖ -1 жұмыс істеу, 9-Б-5 көру, фронталды сұрақтар,кітаппен өз бетінше жұмыс

Құралдар мен реактивтер:

Кітап, дәптер, интерактивті тақта ,10- ЕТЖ -1, ХЭПЖ

Ұйымдастыру

кезеңі:

(Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.)

-сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ;

-оқушыларды психологиялық дайындау.

Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету.

1-2

Үй тапсырмасын тексеру кезеңі :

Сабақтың білімділік мақсаты:

– үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ;

– білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ;

– кеткен кемшіліктерді жою.

1.Айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру:бір-бірін тексеру.

5-7

Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:

1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау.

Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру.

-оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға;

– оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі.

2.Оқыту проблемалары:

Күкірт.Күкірт қосылыстары.

Білімді жаңғырту. (Актуализация ): 2.Фронталды сұрақтар: жұппен жұмыс істеу (нашар үлгерушілермен жұмыс):

Қандай табиғи қосылыстарды білесіңдер?

Қандай күкірт қосылыстарын білесіңдер ?

2-3

Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету;

-нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу;

– оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету;

-түсініктер,заңдар,ережелерді философиялық тұрғыдан түсінуге ,талдауға көмек ету;

-оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету. Жаңа сабақты түсіндіру:

2.Мұғалімнің 9-Б- 8 көрсете отырып оқушылар білімдерін пайдаланып түсіндіруі:

1. Жұмысты тақтада нұсқамен беру :

Мына ареакция теңдеулерін құрастырыңдар:

Күкірт қышқылының мырыш оксидімен әрекетесуі:

Н 2 SО 4 + ZnО==ZnSО 4 + H 2 О

Күкірт қышқылының натриймен әрекетесуі:

Н 2 SО 4 + 2 Na==Na 2 SО 4 + H 2

Күкірт қышқылының сілтімен әрекетесуі:

Н 2 SО 4 + 2 NaОН==Na 2 SО 4 + 2H 2 О

Күкірт қышқылының тұздармен .

Н 2 SО 4 +2 КNO 3 ==К 2 SО 4 +2HNO 3

Н 2 SО 4 + 2 NaCl ==Na 2 SО 4 + 2HCl

Н 2 SО 4 + CaF 2 ==CaSО 4 + 2HF

Күкірт қышқылының металдармен әрекетесуі:

Н 2 S О 4 +Hg == Hg S О 4 +SO 2 + 2H 2 O

Н 2 S О 4 +Fe == FeS О 4 + Н 2 Н 2 S О 4 +S ==3SO 2 + 2H 2 O

Күкірт қышқылының күкірпен әрекететсуі :

Н 2 S О 4 +S ==3SO 2 + 2H 2 O

Г ). Мұғалімнің толықтыруы :

1. Күкірт қышқылын сұйылтқанда суға құяды,керісінше болмайды.Не себебті?

2. Сапалық реакция:

Н 2 SО 4 + Ba(NO 3 )==BaSО 4 +2HNO 3

МАҢЫЗДЫ ҚОСЫЛЫСТАРЫ :

Глаубер тұзы , гипс. Алебастр, м ыс купорос ы , темір купорос ы , квасцы

Лаборатор иялық тәжірибе №18 ( кітаптағы 329 бетте)

13-14

Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері:

Білімділік мақсаты:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1. Мына реакция теңдеулерін құрастырыңдар: Негіздік оксидтердің қышқылдық оксидтермен әрекеттесуі; Қышқылдық оксидтердің негіздік оксидтермен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің оттекпен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің күкірсутекпен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің фосформен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының кальциймен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының сілтімен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының магний нитратымен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының күкірт қышқылымен;иодпен әрекеттесуі;

3-5

Білімді жүйелеу және қорытындылау

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1. Мына тотығу –тотықсыздану реакцияларының электрондық балансын құрыңдар: S + Fe —— FeS S + H 2 —— H 2 S
S + O 2 —— SO 2 S +2 H 2 SO 4 —— 3SO 2 +2Н 2 O S + 2NaOH —— 2Na 2 S + Na 2 SO 3 + 3H 2 O

5-7

Бақылау және өз бетінше бақылау:

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары

Мына реакция теңдеулерін құрастырыңдар:

Күкірсутектің натриймен әрекеттесуі;

Күкірсутектің мырыш оксидімен әрекеттесуі;

Күкірсутектің сілтімен әрекеттесуі;

Күкірсутектің күшті қышқыл тұздарымен әрекеттесуі;

2-3

Үй тапсырмасын беру кезеңдері:

Білімділік міндеттері:

-оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету

1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар. параграф 8.18 –8.20. оқу, №6 (625),1,4,5(273)– бірінші деңгей, , №6,11,12 екінші деңгей(273)- жазбаша 2. Күнделікке жазғанын тексеру.

1-2

Сабақ қорытындысын шығару:

– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою

1-2

Рефлексия кезеңі

Білімділік міндеттері: -оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру.

-оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен көмектесе алдыңыздар. қызықты болды ма? Білгендеріңнің маңызы қандай? Сабақтың қай кезеңі ұнады?

1-2