§7.2. Мырыш.

0
1370
фотошоп

Тақырыбы

§7. 2 . Мырыш.

уақыты

Білімділік мақсаты:

дамытушылық

тәрбиелік:

Оқушыларға d -элемент мырыш атомының құрылысы мен кристалл торларының ерекшеліктері туралы білімді қалыптастыру; мырыш,оның табиғатта кездесуі,қасиеттері,қолданылуы,алынуы;

d -элемент мырыш атомының құрылысы мен кристалл торларының ерекшеліктерін басқа элементтерден ажырата білу, электрондық формула құрастыру ,жеке атомға сипаттама беру,әр топтың атомдарының айырмашылығын түсіндіре білу ,қорытынды жасау,жүйелеу, сөздік қорын молайту білім-білік дағдыларын дамыту.

сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

Сабақ типі:

Аралас сабақ

Сабақ өткізілу түрі:

Кітаппен өз бетінше жұмыс жасау,мұғалімнің толықтыруы10-ЕТЖ-1 жұмыс істеу, 9-В-3көру, фронталды сұрақтар,кітаппен өз бетінше жұмыс,хабарлама

Құралдар мен реактивтер:

Кітап, дәптер, интерактивті тақта ,10-ЕТЖ-1, ХЭПЖ.

Ұйымдастыру

кезеңі:

(Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.)

-сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ;

-оқушыларды психологиялық дайындау.

Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету.

1-2

Үй тапсырмасын тексеру кезеңі :

Сабақтың білімділік мақсаты:

– үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ;

– білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ;

– кеткен кемшіліктерді жою.

1.Айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру:бір-бірін тексеру. по 10-ЕТЖ-1 жаттығу орындау.58 бет №1-8

5-7

Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:

1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау.

Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру.

-оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға;

– оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі.

2.Оқыту проблемалары:

Мырыш

Білімді жаңғырту. (Актуализация ):

  • Қандай элементтер d -элемен терге жатады ?

  • Мыс атомының құрылысы қандай ?

  • Химиялық элемент мысқа атом құрылысы тұрғысынан сипаттама бер

  • Мыстың физикалық және химиялық қасиеттері қандай?

2-3

Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету;

-нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу;

– оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету;

-түсініктер,заңдар,ережелерді философиялық тұрғыдан түсінуге ,талдауға көмек ету;

-оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету.

Жаңа сабақты түсіндіру:

  1. Жаңа сабақ кітаппен өз бетінше жұмыс :

  • параграф 7.2оқу (178-179 бет).

  • Мырыш

Цинкит –ZnО Мырыш алдамшысы ZnS Цинк шпаты – ZnСО3 Мырыш – бірінші топтың қосымша топшасының.Тотығу дәрежесі– ( +2). Табиғатта кездесуі: мырыш жер қыртысындағы массасы бойынша мөлшері 0,01 % Ол көбінесе, қосылыстар түрінде кездеседі. Кен орындары: Жезқазған ,Оңтүстік Қазақстан, , Кенді Алтайда бар. Шымкент,Өскемен металлургия зауытында өндіріледі. Алынуы:

С ульфид ті кендерден : пирометаллурги ялық әдіс

Оттекті құрамды кендерінен: гидрометаллургиялық жолмен

2ZnS +3 О 2——- 2ZnO +2 SO2

2ZnO + C——CO +Zn

ZnO +Н 2 SO 4———— ZnSO 4+ Н 2 O

электролиз

2 ZnSO 4+ 2Н 2 O ——————–

———–2Н2 SO 4+2 Zn + O 2

Цинк екідайлы .

Zn +H2О- t — ZnO +H2

Zn + 2NaOH(кристалды)— t —Na2 [ Zn(OH)4H2

Zn + 2NaOH + 2 H2 О — t —Na2 [ Zn ( OH )4 ] +H2

Zn ( OH ) 2 + 2HCIZnCI2 +2 H2 O

Zn ( OH ) 2 + 2NaOH—- Na2 [ Zn ( OH )4 ]

Қосылыстары: цинк оксиді ZnO – қызыл мырыш кені –цинкит, түссіз суда ерімейді,қышқылда және сілтіінің артық мөлшерінде оңай ериді; мырыш гидроксиді ақ түсті іртік тұнба, Zn(ОН)2, цинк купоросы ZnSO4*7Н 2O, цинка сульфиді ZnS.

Мырыштың б иологи ялық маңызы : адам ағзасында жетіспеген жағдайда дәм және иіс сезуі нашарлайды. Қолданылуы : көбінесе құймаларда ( жез , нейзильбер, цинкаль). 2. 9-В-3 көрсету.

13-14

Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері:

Білімділік мақсаты:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары;

10-ЕТЖ-1 .64бет №1,2-нұсқа. №4,1-нұсқа

Дәптерге жазу:

3-5

Білімді жүйелеу және қорытындылау

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары;

1.Хабарлама «Цинк» – нашар үлгерушілермен жұмыс.

5-7

Бақылау және өз бетінше бақылау:

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары

Жаттығуларды тексеру

2-3

Үй тапсырмасын беру кезеңдері:

Білімділік міндеттері:

-оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету

1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар.

Параграф 7.3- оқу . № 2-4.5(а);5(б),№6(190)

2. Күнделікке жазғанын тексеру

1-2

Сабақ қорытындысын шығару:

– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою

1-2

Рефлексия кезеңі

Білімділік міндеттері:

-оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру.

-оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен көмектесе алдыңыздар. қызықты болды ма? Білгендеріңнің маңызы қандай? Сабақтың қай кезеңі ұнады?

1-2