Т ақырыбы |
§1. 9.Қышқылдар мен негіздердің қасиеттеріне еріткіштердің әсері. |
уақыты |
Білімділік мақсаты:
дамытушылық:
тәрбиелік: |
қышқылдар және негіздерге еріткіштердің әсері туралы алған білімдерін қалыптастыру; еріткіштердің түсіндіру, талдау,қорытындылау,есте сақтау,көңіл аудару қабілеттерін жетілдіріп, дамыту; сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру. |
|
Сабақ типі: |
Жаңа сабақ . |
|
Сабақ өткізілу түрі: |
Мұғалімнің ауызша түсіндіруі, кітаппен өз бетінше жұмыс істеу,жаттығулар орындау. |
|
Құралдар мен реактивтер: |
интерактивті тақта, ерігіштік кестесі. |
|
Ұйымдастыру кезеңі: |
( Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау. ) – сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ; – оқушыларды психологи ялық дайындау. Амандасу . Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету. |
1-2 |
Үй тапсырмасын тексеру кезеңі : |
Сабақтың білімділік мақсаты: – үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ; – білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ; – кеткен кемшіліктерді жою. 1.Айналым бойынша берілген тапсырманы тексеру. 2. Нашар үлгерушілермен жұмыс: кеңесшілер көмегі. |
|
Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі: |
1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау. Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.Білімді жаңғырту. (Актуализация ) Білімділік міндеттері: . -оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру. -оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға; – оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі. 2.Оқыту проблемалары: Қышқылдар мен негіздердің қасиеттеріне еріткіштердің әсері. 1.Білімді жаңғырту: .Фронтал ды сұрақтар : Э лектролит тік диссоциаци яланудың негізгі қағидалары қандай ? Натрий хлориді және күміс нитраты; натрий гидроксиді және алюминий хлориді арасындағы ион алмасу реакцияларын құрастырыңдар (молекулалық, толық және қысқартылған иондық) |
|
Жаңа сабақты түсіндіру кезеңдері:
|
Білімділік міндеттері: Берілген материалды оқушылардың қабылдауын есте сақтауын қамтамасыз ету; – оқушылардың білімді қабылдауына,алған білімнен қорытынды шығаруға,жүйелеуге қажетті түрлі әдіс –тәсілдерді үйрету; – оқушылардың білімді қайта жаңғырту әдістерін қабылдауы;берілген оқу материалын өз бетінше ұғынуға ,түсініктерді ,заңдарды, анықтамаларды философиялық тұрғыдан түсінуге көмек жасау. 2.Мұғалімнің түсіндіруі: Жаңа сабақты түсіндіру: Бренстед теориясына сүйеніп , кейбір қызықты деректерді түсінуге болады . Мысалы хлорсутектің молекуласы өте берік , кәдімгі жағдайда және сұйылған күйде электр тогын өткізбейді , себебі иондарға ыдырамайды .Бірақ суда ерігенде ол өзінен протон бөледі , ал ол – бірден су молекуласымен гидраттанады . Протонның гидраттану энергиясы 1130 кДЖ/моль. + + 0 Н + Н 2 О = Н О Н гидраттану = -1130кДж/ моль Хлор ионы да аздаған мөлшерде энергия бөліп гидраттанады CL + H 2 O = CL * nH 2 O H гидраттану = -322 кДж/моль Бұл энергиялардың қосындысы хлорсутек молекуласын иондарға ыдыратуға қажет энергия мөлшерінен артық . + 0 HCL H + CL H иондану = 1377кДж/моль Демек хлорсутектің әрбір молін суда еріткенде 1377 + (-1130-322)=-75кДж/млдь жылу бөлінеді , ол ерітіндіні әжептәуір жылытады . + 0 HCL+ (n+1) H 2 O H 3 O + CL * nH 2 O H реакция =-75кДж/моль Бұдан еріген заттың қасиетіне еріткіш , яғни су айтарлықтай ететіні көрінеді . Бұл Аррениустың иондық теориясыда судың судың инертті орта сияқты әсерінің ескерілмеуіне қате болмауына тағы да біздің көзімізді жеткізеді . Жоғарыда айтылғандай , протонды жеңіл беретін және толығымен иондарға ыдырайтын қышқылдар – күшті қышқылдар , ал протонды қиын беретін – әлсіз қышқылдар болып табылады . Мынадай сұрақтар туындайды : Қышқыл молекуласынан протонды үзіп алуға қажет энергия қайдан алынады ? Бұл жерде енді еріткіштің табиғаты басты рөл атқарады .Судың құрылымы бұрышты , сондықтан ол диполь , электрон бұлтының ығысуынан оның молекуласының оттекті бөлігі теріс зарядталған , сутек атомдары орналасқан бөлігі – оң зарядталған . Судың дипольдік молекуласын шартты түрде былай белгілейді . + Су дипольінің әсерінен қышқыл молекуласынан бөлінетін «жалаңаш» протон Н су молекуласына қосылады , бұл кезде энергияның едәуір мөлшері бөлінеді + + + 0 Н + Н 2 О Н * Н 2 О(Н 3 О) Н 1 = – 690 кДж/моль Бұрын қышқыл молекуласынан протонды үзіп алуға жұмсалған энергияның шығыны гидраттану энергиясының есебінен толықтырылатыны айтылды .Кез келген еріткіш молекуласы еріген заттың протонын қосып алғанда бөлінетін энергияны протонтартқыштық деп айтады және П әріпімен белгілейді . Егер кейбір маңызды еріткіштерді протонтартқыштықтың азаюы бойынша орналастырса , мынадай қатар алады . NH 3 , NH 4 , H 2 O, HCN 3 , HF,HPO 3 , H 2 S ,HNO ,HCL, H 2 SO 4 HBr, HCLO 4 Бұдан екі еріткішті араластырғанда қатардың басына жақын орналасқан негіз ролі атқаратыны, ал қатардың соңына жақын орналасқаны қышқыл болып табылатыны анық көрінеді . Бұ қатардың ортасында орналасқан еріткіштер екідайлы қасиет көрсетеді Бұл тұжырымдаманы дәлелдеу үшін берілген мысалды қарастырайық . Егер сусыз күкірт қышқылын суда ерітсе , онда протьон су молекуласына қосылады , өйткені оның протонтартқыштығы қышқылға қарағанда жоғары болады . H
+ H 2 SO 4 + H 3 O H 2 O + H 2 SO 4
Мұндай протолиттерге тән екі жақты әректесудің болуын олардың электөткізгіштігі бойынша қарастыруға болады . Шынынды да олар жекелеген электр тогын мүлдем өткізбейді , бір – бірімен араластырғанда олардың қоспасы электрөткізгіш болып табылады . Бұл олар әрекеттескенде катион мен анионнан тұратын электролиттер түзілуімен түсіндіріледі . Ерітінділер теориясы: Физикалық теория Химиялық теория Еру- диффузия құбылысы. Еру-еритін заттың сумен химиялық Ерітінділер –біртекті қоспалар әрекеттесуі гидратация деп аталады Бұл химиялық қосылыс (Вант-Гофф, Аррениус, Оствальд) (Менделеев,Каблуков, Кистяковский) |
|
Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңі: |
Білімділік мақсаты: 1. – оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1.Кітаппен өз бетінше жұмыс: параграфты оқып 1-4,6-8 сұрақтарға жауап беру (36беті). |
|
Білімді қорытындылау және жүйелеу:
|
-тпсырмаларды оқушылар өз бетінше орындайтындай дәрежеге жеткізу; -оқушылар білімі мен сыныптың ерекшелігіне қарай отырып тапсырманың күрделілігін анықтау; Фронталды сұрақтар: Еріген заттың қасиетіне не қатты әсер етеді? Кез-келген ерітіндінің молекуласы бөлетін энергияны қалай атаймыз? Екі еріткішті араластырғанда қандай негізге негіздік қасиет тән болады? Екі жақты әрекеттесу деген не? |
|
Білімді тексеру және өз бетінше тексеру кезеңі: |
-оқушылардың өтілген материалды қаншалықты дұрыс меңгергенін анықтау; Оқушылардыңіс-әрекеті мен біліміндегі олқылықтарды анықтау.Кеткен олқылықтардың себебін анықтау. -оқушылардың өзін –өзі бағалау қабілеттерін дамытуға жағдай жасау. 1 .Дәптерге қажетті мәліметтерді жазу: |
|
Үй тапсырмасын беру кезеңі: |
Білімділік міндеттері: -оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету 1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар. параграф 1,9 оқу. №5– жазбаша орындау. (36бет) . |
|
Сабақ қорытындысын шығару кезеңі. |
– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою. |