Білімділік. Демография, этнография ұғымдарына түсінік беру, халықтың табиғи қозғалысы, көші-қоны туралы көзқарастарын қалыптастыру. Халықтың құрамы, еңбек нарығы және халықтың жұмыспен қамтылуы туралы, өз туған өлкесінің зерттелу тарихы жайында, Қ.И.Сатпаевтың, Ш.Уалихановтың, С.П.Палластың Павлодар облысын зерттеуге қосқан үлесі туралы білім беру.
Дамытушылық. Қазақстанның географиялық орнын және табиғи ресурстық әлеуетін карта бойынша сипаттау арқылы және өз туған өлкемізді зерттеген ғалымдар мен зерттеушілердің еңбектері мен зерттеу жұмыстарын қарастыра отырып, Қазақстанның зерттелу тарихы, Павлодар облысы туралы білімдерін тереңдету.
Тәрбиелік. Өз отаны туралы білімдерін тереңдете келе, отансүйгіштік қасиеттерін артыру, географиялық мәдениетке тарту.
Сабақ түрі: жаңа сабақ
Сабақты үйымдастыру формасы: фронтальді
Сабақты жүргізу әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап
Құрал-жабдықтар: дүние жүзінің физикалық картасы, интерактвті тақта
Сабақтың барысы:
Сабақтың кезеңдері |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушылардың іс-әрекеті |
1.Ұйымдасты-ру кезеңі (3 мин) |
Оқушылармен амандасу. Түгендеу. Сабаққа дайындығын тексеру. Психологиялық дайындығын тексеру. |
Мұғаліммен амандасу. Сабақта кім жоқ екенін анықтау. |
2.Үй тапсырмасын тексеру кезеңі. (10+1-2 мин) |
1) 16-19 ғғ. аралығында Қазақстан аумағын қандай зерттеушілер зерттеген? Олардың басты еңбектері қандай? Қадырғали Қосынұлы мен С.Ремезовтың еңбегі; 2) 18ғ. І Петрдің зерттеулерге тигізген ықпалы; 3) 18 ғ. қай жылдары әскери экспедициялар жасалды? |
|
3.Жаңа тақырыпқа көшу кезеңі |
Қандай қазақ зерттеушілерін білесіңдер? Ш.Ш. Уалиханов кім? Қ.И. Стапаев кім? Олардың қандай еңбектері бар? |
|
4. Жаңа тақырыпты меңгеру кезеңі. |
Ш.Уалихановтың қазақ жерін зерттеуге қосқан үлесін, оның сапарлары мен негізгі зерттеу жұмыстарын қарастыру. Неліктен Ш.Уалихановқа жеке тақырып берілгендігін анықтау. Жаңа дәуірде қазақ жерінің зерттелу деңгейі қандай екенін, бұл зерттеулерге үлес қосқан география мамандарын білу. Қ.И. Стапаевтың жасаған еңбектері мен оның КСРО ҒА-на қандай қатысы бар екенін анықтау. 1. І Петрдің тұсында болған экспедициялар 2. Кіші жүз бен Орта жүздің Ресей империясына кіруінен кейінгі зерттеулер 3. Сібір мен Қазақстанды зерттеудің екінші кезеңі кезіндегі зерттеулер 4. ХІХ ғ. Ертіс өңірі мен Баянауылдың зерттелуі 5. 1875 ж. Орыс географиялық қоғамы Батыс-Сібір бөлімін құрғаннан кейін жүргізілген зерттеулер |
|
5. Жаңа тақы-рыпты бекіту кезеңі |
Ш.Уалихановтың сапарлары мен Қ.И. Стапаевтың зерттеген жерлерін кескін картаға түсіру. Павлодар облысының кескін картасына саяхатшылар мен зерттеушілердің жүрген жолдарын салу. |
|
6. Сабақты қорытындылау кезеңі |
Ш.Ш. Уалиханов және Қ.И. Стапаев кім? Олардың қандай еңбектері бар? Олардың зерттеу жұмыстарының маңызы неде? Павлодар облысының зерттелу тарихына қандай ,алымдар мен зерттеушілер өз үлесін қосқан? Қай кезеңде өлкеміздегі зерттеулер қарқынды жүрді? |
|
7. Бағалау кезеңі |
Сабаққа белсенді қатысып отырған және қорытынды жасай алған оқушыларға жоғары баға қойылады. |
|
8. Үйге тапсырма беру кезеңі |
8-9 параграфтың сұрақтарына жауап беру. «Қазақстанның зерттелу тарихы» кестесіне Ш.Ш. Уалиханов және Қ.И. Стапаевтың зертте жұмыстары туралы деректерді енгізу. П.П.Семенов-Тянь-Шаньскийдің қазақ жерін зерттеуі туралы баяндама жазып келу. «Павлодар облысының зерттелу тарихынан» атты тақырыпты қайталау. |