Тақырыбы |
§ 8.17. Күкірт және оның қосылыстары |
уақыты |
Білімділік мақсаты: дамытушылық тәрбиелік: |
Оқушыларға күкірттің ХЭПЖ орны,оның физикалық және химиялық қасиеттері ,маңызды оттекті қосылыстары,күкірсутек,күкірт қышқылдары, қасиеттері алынуы мен қолданылуы,оның тұздары; фофаттарға сапалық реакция туралы білімді қалыптастыру; электрондық формула құрастыру, күкірт оксидтері, күкіртсутек,күкірт қышқылдарының химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра білу , атом құрылысын түсіндіру, , оның қосылыстарының қолданылуы, қорытынды жасау,жүйелеу, сөздік қорын молайту білім-білік дағдыларын дамыту. сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру. |
|
Сабақ типі: |
Аралас сабақ |
|
Сабақ өткізілу түрі: |
Кітаппен өз бетінше жұмыс жасау,мұғалімнің толықтыруы10- ЕТЖ -1 жұмыс істеу, 9-Б-5 көру, фронталды сұрақтар,кітаппен өз бетінше жұмыс |
|
Құралдар мен реактивтер: |
Кітап, дәптер, интерактивті тақта ,10- ЕТЖ -1, ХЭПЖ |
|
Ұйымдастыру кезеңі: |
(Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.) -сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ; -оқушыларды психологиялық дайындау. Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету. |
1-2 |
Үй тапсырмасын тексеру кезеңі : |
Сабақтың білімділік мақсаты: – үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ; – білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ; – кеткен кемшіліктерді жою. 1.Айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру:бір-бірін тексеру. |
5-7 |
Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:
|
1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау. Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою. Білімділік міндеттері: -оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру. -оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға; – оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі. 2.Оқыту проблемалары: Күкірт.Күкірт қосылыстары. Білімді жаңғырту. (Актуализация ): 2.Фронталды сұрақтар: жұппен жұмыс істеу (нашар үлгерушілермен жұмыс): Қандай табиғи қосылыстарды білесіңдер? Қандай күкірт қосылыстарын білесіңдер ? |
2-3 |
Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі
|
Білімділік міндеттері: -оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету; -нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу; – оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету; -түсініктер,заңдар,ережелерді философиялық тұрғыдан түсінуге ,талдауға көмек ету; -оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету. Жаңа сабақты түсіндіру: 2.Мұғалімнің 9-Б- 8 көрсете отырып оқушылар білімдерін пайдаланып түсіндіруі: 1. Жұмысты тақтада нұсқамен беру : А). Мына кластерді құрастырыңдар : ( кітапсыз ) Қышқылдық оксидтерге қандай химиялық қасиеттер тән ? Қышқылдықдарға қандай химиялық қасиеттер тән ? Күкірт қышқылы (бесінші нұсқа) Молекулалық формуласы Физикалық қасиеттері Электрон дық формула сы Н2 S О4 Қолданылуы Графиктік формуласы Алынуы Химиялық қасиеттері Мына реакция теңдеулерін құрастырыңдар: Күкірт қышқылының мырыш оксидімен әрекетесуі: Н2 S О4 + Zn О== ZnS О4 + H 2О Күкірт қышқылының натриймен әрекетесуі : Н2 S О4 + 2 Na == Na 2 S О4 + H 2 Күкірт қышқылының сілтімен әрекетесуі : Н2 S О4 + 2 Na ОН== Na 2 S О4 + 2 H 2О Күкірт қышқылының тұздармен . Н2 S О4 +2 К NO 3 ==К2 S О4 +2 HNO 3 Н2 S О4 + 2 NaCl == Na 2 S О4 + 2 HCl Н2 S О4 + CaF 2 == CaS О4 + 2 HF Күкірт қышқылының металдармен әрекетесуі : Н 2 S О 4 +Hg == Hg S О 4 +SO 2 + 2H 2 O Н 2 S О 4 +Fe == FeS О 4 + Н 2 Н 2 S О 4 +S ==3SO 2 + 2H 2 O Күкірт қышқылының күкірпен әрекететсуі : Н2 S О4+ S ==3 SO 2 + 2 H 2 O Г). Мұғалімнің толықтыруы : 1. Күкірт қышқылын сұйылтқанда суға құяды,керісінше болмайды.Не себебті? 2. Сапалық реакция: Н 2 SО 4 + Ba(NO 3 )==BaSО 4 +2HNO 3 МАҢЫЗДЫ ҚОСЫЛЫСТАРЫ : Глаубер тұзы , гипс , а лебастр, м ыс купорос ы , темір купорос ы , квасцы |
13-14 |
Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері: |
Білімділік мақсаты: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1 . Мына реакция теңдеулерін құрастырыңдар: Негіздік оксидтердің қышқылдық оксидтермен әрекеттесуі; Қышқылдық оксидтердің негіздік оксидтермен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің оттекпен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің күкірсутекпен әрекеттесуі; Күкірт оксидінің фосформен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының кальциймен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының сілтімен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының магний нитратымен әрекеттесуі; Күкіртсутек қышқылының күкірт қышқылымен;иодпен әрекеттесуі; |
3-5 |
Білімді жүйелеу және қорытындылау |
Білімділік міндеттері: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары; 1. Мына тотығу –тотықсыздану реакцияларының электрондық балансын құрыңдар: S + Fe —— FeS S + H 2 —— H 2 S |
5-7 |
Бақылау және өз бетінше бақылау: |
Білімділік міндеттері: – оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау; -алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау; – кеткен кемшілікті жою жұмыстары Мына реакция теңдеулерін құрастырыңдар : Күкірсутектің натриймен әрекеттесуі ; Күкірсутектің мырыш оксидімен әрекеттесуі ; Күкірсутектің сілтімен әрекеттесуі ; Күкірсутектің күшті қышқыл тұздарымен әрекеттесуі; |
2-3 |
Үй тапсырмасын беру кезеңдері: |
Білімділік міндеттері: -оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету 1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар. Параграф 6.8. оқу, №6 (135бет),5,10.13 жазбаша 2. Күнделікке жазғанын тексеру. |
1-2 |
Сабақ қорытындысын шығару: |
– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою |
1-2 |
Рефлексия кезеңі |
Білімділік міндеттері: -оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру. -оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен көмектесе алдыңыздар. Білгендеріңнің маңызы қандай? Сабақтың қай кезеңі ұнады? |
1-2 |