Поле чудес

0
902

Шоу-игра
«Поле чудес»
по теме:
«Достопримечательности
Лондона».

Цели: -поддержание интереса к изучению иностранного языка;
-тренировка лексических навыков;
-развитие догадки и логического мышления;
-расширение сферы применения навыков и умений учащихся, приобретённых в учебном курсе, расширение языковой среды.

Оборудование: 1) вращающийся круг с указательной стрелкой, поверхность которого разделена на равные доли (секторы), означающие определённое количество баллов (5,10,15,20 и т.д.). Среди них есть сектор «+» (игрок имеет право открыть любую букву в заданном слове на классной доске) и сектор «приз» (возможность игроку взять приз или продолжить игру).
2) карточки с буквами, которые крепятся на доску обратной стороной.
3)иллюстрации-подсказки на доске.
4)призы.
5)музыкальное оформление.
6)презентация «Достопримечательности Лондона».

Предварительная подготовка:
1) заранее выбираются 9 участников для трёх туров.
2) Подготовить номера художественной самодеятельности на английском языке для музыкальных пауз во время игры.

Ход игры.

Организационный момент.
(Звучит музыка- позывные игры)
Ведущий: Hello everybody! We’re glad to see you at the most exciting show-game “The Field of Wonders”! I’m happy to inform you that it is devoted to the sights of London.
-What is London? (the Capital of Great Britain, one of the biggest and most interesting cities in world). Thank you!
Listen to the rules of the game!
You turn the circle and get points, which turn into prizes then. If your sector is “plus”, you can open any letter in the world you like. If your sector is “prize” you can either take the prize or continue the game.
You have to name the letters and try to guess the word.
The winner is the student who will name the whole word.
So we are starting!

Первый тур.
Ведущий: I would like to invite the first three players.(первая тройка игроков выходит на игровое поле п представляется)
Pupil 1: I’m Kate. I’m in year 9. I like books, so I read a lot in my spare time. Sometimes I prefer watching TV. My favourite TV programme is “Who wants to be a Millionaire”
Ведущий: Look at the board and listen to the task..This is the London home of the British Royal family. What is it?
(BUCKINGHAM PALACE)

(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель первого тура)
Ведущий:We have the first winner today. Her name is…….. Let’s applaud her (him). How clever you are! Please will you bring the presents for the first players of our game! Thanks a lot. You may take your seats.
(Участники первого тура получают призы и занимают свои места среди зрителей )

(Музыкальная пауза.) (Music break.)
Ведущий: Now we are going to have a music break. P.1 is singing a song
“The ABC”

Второй тур.
Ведущий:With great pleasure I invite the players for the second round of our game. Listen to the questions. Name the letters and don’t forget to cross them on your papers. So look at the board. This is an ancient fortress in London.
(TOWER OF LONDON)
What is it?

(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель второго тура)
Ведущий: Brilliant! Our second winner is…..! Congratulations. You’re the cleverest student in the world. These presents are for you. Take them and remember the most exciting show- game in the world.

(Музыкальная пауза.) (Music break.)
Ведущий: Now we are going to listen to a song
“The more we are together”

Третий тур.
Ведущий: We are to continue the game! Are you ready? Listen! The word on the blackboard means one of the sights, witch was founded in 1050. It’s situated in the centre of London/ Many great Englishmen were buried here: Newton, Darvin and others. What is it?
(WESTMINSTER ABBEY)

(участники называют буквы, помощник ведущего открывает их на доске.)
(Когда слово отгадано, определяется победитель третьего тура)
Ведущий: That’s correct! These beautiful souvenirs are yours! Let/s welcome the third finalist of our game. She (he) is……!
(Music break.)

(Музыкальная пауза. Группа учениц исполняет сценку «Ты говоришь на английском?» )

Финал.
Ведущий: I invite the three winners to play the fourth and the last part of our game today! Give them a round of applause! This is the most exciting moment? Because we are going to find out who is the most intelligent student. Look at the blackboard and listen! It is big? Nice and is in the centre of the West End. One can see a statue of Lord Nelson here. What is it?
(TRAFALGAR SQUARE)

(к финалисту)That’s it! Of course, you have guessed the sight .
So our absolute champion is…….! You have …. Points. This is a present for you according to the number of your points. They are yours. Would you like to play a supergame and get this great prize?
( помощник ведущего выносит приз, предназначенный для победителя в супер-игре. Участник соглашается на суперигру).

Задание для суперигры.
Ведущий: This sight is near the House of Parliament. It is interesting? It came into service in 1859.It weights 13 tons. It is the biggest clock bell in Britain. What is it? You may open 3 letters.
(BIG BEN)

That’s it! You‘ve guessed! You are the absolute champion today! Your prize!
(победитель получает приз)

Unfortunately our show- game “The Field of Wonders” is finishing/ Thank you for participating in it. I wish you good luck! I want you never get into a mess!!!
(звучит музыка)