§8.8.8.9.VАтоп негізгі топша элементтерінің жалпы сипаттамасы.Азот.

0
641
физика

Тақырыбы

§8.8.8.9.VАтоп негізгі топша элементтерінің жалпы сипаттамасы.Азот.

уақыты

Білімділік мақсаты:

дамытушылық

тәрбиелік:

Оқушыларға р -элементтердің атом құрылысы мен кристалл торларының ерекшеліктері туралы білімді қалыптастыру;азот ,оның табиғатта кездесуі,қасиеттері,қолданылуы,алынуы;

Азот атомының электрондық формуласын құрастыру , 5-топ элементтерінің қасиеттерінің өзгеруін түсіндіре білу,жай зат қасиетінің азот атомының құрылысына байланыстылығын түсіндіре білу ,қорытынды жасау,жүйелеу, сөздік қорын молайту білім-білік дағдыларын дамыту.

сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

Сабақ типі:

Аралас сабақ

Сабақ өткізілу түрі:

Кітаппен өз бетінше жұмыс жасау,мұғалімнің толықтыруы10-ЕТЖ-1 жұмыс істеу, 9-Б-7көру, фронталды сұрақтар,кітаппен өз бетінше жұмыс,хабарлама

Құралдар мен реактивтер:

Кітап, дәптер, интерактивті тақта ,10-ЕТЖ-1, ХЭПЖ.

Ұйымдастыру

кезеңі:

(Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау.)

-сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ;

-оқушыларды психологиялық дайындау.

Амандасу.Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету.

1-2

Үй тапсырмасын тексеру кезеңі :

Сабақтың білімділік мақсаты:

– үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ;

– білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ;

– кеткен кемшіліктерді жою.

1.Айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру:бір-бірін тексеру.

5-7

Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түр де меңгеруге дайындау кезеңі:

1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау.

Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру.

-оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға;

– оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі.

2.Оқыту проблемалары:

5 топтың негізгі тоша элементтері.Азот

Білімді жаңғырту. (Актуализация ):

1.Фронталды әңгімелесу : (нашар үлгерушілермен жұмыс)

Қандай бейметалдарды білесіңдер ?

Олар ХЭ ПЖ қай бөлігінде орналасқан ?

Бейметалдар периодтарда қалай орналасқан ?

Азот қай топта,қай периодта орналасқан ?

Азот атомының электрондық формуласын жазыңдар

Қандай тотығу дәрежелеріне ие ?

Азоттың қандай қосылыстарын білесіңдер Какие вы знаете?

2. Мына қосылыстардағы азоттың тотығу дәрежелерін анықтаңдар :

  • NH 3 N 2 N 2 O 3 NO 2 N 2 O 5

2-3

Жаңа сабақты түсіндіру кезеңі

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың өтілген материалды қабылдау ,есте сақтауын қамтамасыз ету;

-нақты қорытындылауға ,жүйелеуге әкелетін әдістермен тәсілдерді меңгеруіне жағдай туғызу;

– оқушыларды өтілген материалды қайта жаңғыртып, еске түсіру әдістерімен қамтамасыз ету;

-түсініктер,заңдар,ережелерді философиялық тұрғыдан түсінуге ,талдауға көмек ету;

-оқушылардың оқу материалын өз әдіс -тәсілдерімен бетінше қабылдауын қамтамасыз ету.

Жаңа сабақты түсіндіру:

(9-Б-7көре отырып оқушыларды қатыстыру ):

— 5 топтың негізгі топша элементтері не жалпы сипаттама

–Азот

Азот қосылыстарында неге үш валентті бола алады ?

Азоттың қандай оксидтері –тұз түзбейтін оксидтер ?

Азоттың физикалық және химиялық қасиеттері қандай ?

Азотты техникада алынуы қандай қасиетіне негізделген ?

Молекулалық азот қалыпты жағдайда неге инерт ті ?

2. Мына тотығу –тотықсыздану реакциясының электронный баланс ын құрыңдар: (4 оқушы )

N 2 + O 2 —— 2NO

N 2 + 3H 2 —— 2NH 3
N 2 + 2Al —— 2AlN

N 2+ 3 F 2 —— 2 NF 2

2. 2.Мұғалімнің толықтыруы :

Азот ты в 1772 жылы Резерфор д ашты . « А зот» атауын Лавуазье берді . Ол грек тілінен аударғанда «азоэ»- тіршіліксіз дегенді білдіреді . Азот инерт ті орта жасау үшін , яғни қажетсіз хими ялық реакци яларды жүргізбеу үшін қолданылады. Азот пен қыздырғыш электр лампалары толтырылады. Азоттың негізгі қолданылатын жері – азот өндірісі .

Азот өмірге өте қажетті элеменнтердің бірі-белоктар мен нуклеин қышқылдарының құрамына кіреді,азотты тікелей ауадан кейбір бактериялар ғана сіңіре алады, ал қалған барлық тірі тіршілік қосылыстарынан алады.

Азоттың химиялық қасиеттері:

N 2 + 3H 2 === 2NH 3 N 2+- 3Li 2 = 2Li 3 N N 2 + O 2 = 2 N O

Азоттың биологиялық ролі,қолданылуы (кітаппан өз бетінше жұмы

13-14

Жаңа сабақты қалай қабылдағанын алғашқы тексеру кезеңдері:

Білімділік мақсаты:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс өз мәнінде қабылдағанын анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары;

10-ЕТЖ-1 .64бет №1,2-нұсқа. №4,1-нұсқа

Дәптерге жазу:

3-5

Білімді жүйелеу және қорытындылау

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары;

1.Қорытынды жасау:

2.Жаттығулар орындау№1-5

5-7

Бақылау және өз бетінше бақылау:

Білімділік міндеттері:

– оқылған материалды оқушылардың дұрыс меңгергенін анықтау;

-алғашқы берілген түсінікте кеткен кемшілікті анықтау;

– кеткен кемшілікті жою жұмыстары

Жаттығуларды тексеру

2-3

Үй тапсырмасын беру кезеңдері:

Білімділік міндеттері:

-оқушыларға үй тапсырмасының берілу мақсаты ,мазмұны шығарылу жолы түсінікті болуын қамтамасыз ету

1. Үй тапсырмасын орындауға берілетін нұсқаулар.

параграф 8.9 – 8.10 –оқу, № 2,4 (210) – бірінші деңгей, 7-9 (210) – екінші деңгей(жазбаша) 2. Күнделікке жазғанын тексеру

1-2

Сабақ қорытындысын шығару:

– жекелеген оқушылар мен сынып жұмысына баға беру.Сабақтың кемшілігі мен қорытындысын шығару. Баға қою

1-2

Рефлексия кезеңі

Білімділік міндеттері: -оқушы мен мұғалім арасындағы дұрыс қарым қатынасты тудыру.

-оқушылардыңөзін өзі басқару және басқа адамдармен дұрыс қарым –қатынас принципін үйрету.Өздерің сабақта не істеп үлгердіңіздер?Сыныптастарыңызға немен кө