§8.13.Фосфор және оның қосылыстары.

0
788
информатика

Тақырыбы

§ 8.13.Фосфор және оның қосылыстары.

уақыты

Білімділік мақсаты:

дамытушылық:

тәрбиелік:

Фосфордың табиғатта таралуы,фосфордың физикалық,химиялық қасиеттері,маңызды оттекті қосылыстары,фосфор қышқылдары,тұздары туралы білімді қалыптастыру;

электрондық формула құрастыру ,атом құрылысының химиялық элементтің қасиетіне әсерін түсіндіре білу,фосфор оксиді мен қышқылының химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін құрастыра білу білім-білік дағдыларын жетілдру,есте сақтау қабілеттерін дамыту. Сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

Сабақ типі:

аралас

Сабақ өткізілу түрі:

Мұғалімнің түсіндіруі,жаттығулар орындау фронталды әңгімелесу.

Құралдар мен реактив тер :

Кітап , дәптер , интерактивті тақта, ТҚ -6, 9- ЕТЖ -1

Ұйымдастыру

кезеңі:

( Сабақтың мақсаты мен кезеңдерін анықтау. )

– сабақта қалыпты жұмыс істеуге мүмкіндік жасау ;

– оқушыларды психологи ялық дайындау.

Амандасу . Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру. Оқушылардың көңілін сабаққа аудару. Сабақтың жалпы мақсатын ашу ,оны өткізу жоспарын көрсету.

1-2

Үй тапсырмасын тексеру кезеңі :

Сабақтың білімділік мақсаты:

– үй тапсырмасының дұрыс, толық орындалғанын тексеру ;

– білімдеріндегі кеткен кемшіліктерді,тапсырма орындау барысында қиындықтарды анықтау ;

– кеткен кемшіліктерді жою.

1.Айналымға берілген үй тапсырмасын тексеру .

2.ДДТ-9 –бірнеше күшті оқушылармен жұмыс істеу.

5-7

Оқушыларды білімді ,саналы және белсенді түрде меңгеруге дайындау кезеңі:

Жаңа сабақ түсіндіру.

1.Сабақ тақырыбын хабарлау.Оқушылармен біріге отырып сабақ мақсатын айқындау.

Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін көрсету. Оқушылардың алдына оқу проблемасын қою.Білімді жаңғырту. (Актуализация )

Білімділік міндеттері:

-оқушылардың білім алуға деген ынта-ықыласын жұмылдыру.

-оқушыларды білім алудың мақсаттарын анықтауға;

– оқушылардың материалды бір мезгілде қабылдауы ,ой қорытындыларын жасауы,жалпылай және жүйелей білуі.

2.Оқыту проблемалары:

1.Білімді жаңғырту:

1.Фронталды әңгімелесу: (нашар үлгеретін оқушылармен жұмыс.):

  • Фосфор атомының электрондық формулуасын жазыңдар .

  • Фосфор атомында қанша валентті электрон бар?

  • Фосфордың қандай оксидтерін білесіңдер?

  • Фосфор оксидтеріне қандай қышқылдар сәйкес келеді?

  • Мына қосылыстардың тотығу дәрежесін анықта: ( ортофосфор қышқылы,метафосфор қышқылы,дифосфор қышқылы)

  • Фосфор, ортофосфор қышқылының қосылыстарының формуласын жазыңдар.

  • Натри й фосфат ы , гидрофосфат ы , дигидрофосфат ының формуласын құрастырыңдар.

  • Қ азахстан да құрамында фосфоры бар кен орындары қай жерде орналасқан ?

  • Фосфордың қандай аллотропиялық модификацияларын білесіңдер?

  • Фосфордың химиялық қасиеттері қандай?

2. Фронталды әңгімелесу қорытындысы (консультанттар)

Жаңа сабақ материалын түсіндіру:

2. 21, 22, 23 параграфтарды өз бетінше оқу ( нұсқамен):

1нұсқа.

***Фосфор үш түрлі агрегаттық күйде болады ( ақ,қызыл,қара).

Фосфордың табиғаттағы қосылыстары – фосфорит (Са3 (РО4)3 ), апатит(Са5 (РО4)3 ). Каратау тауларында кездеседі , Каратау бассейн і негізінде Жа ңат а с т а кен байыту комбинат ы жұмыс істейді . В Акт ө б е обл ысында фосфор Шил і са й ірі кен орнында өндіріледі , осының негізінде Шымкент, Тараз да фосфор завод тар ы жұмыс істейді .

*** Фосфор өсімдіктермен жан-жануарлардың бел о к тарының құрамында болады, адамдар мен жануарлар фосфорды өсімдіктерден алады.

*** Бос күйінде фосфорды электр пешінде көмір,құм, табиғи фосфаттың қосп