№13 сабақ. Сабақтың тақырыбы: Ойма (резьба) арқылы біріктіру. Ойма түрлері

0
949
информатика

Тәрбиелік максаты : өз алдына мақсат қойып, сол мақсатқа жете білуге, тапсырманы уақында орындауға, өз еңбегін бағалауға тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: Аралас

Сабақтын көрнекілігі: сабақтың жоспары, сабақтың тақырыбы бойынша плакат, планшет ұстагышы, токарлы станоктар, кұралсаймандар, щтангенциркульдер, дайындама,тетіктерің эталоны, щетка-сметка, очки,сызбалар тақтада

Өндірісі оқыту жұмысының қөлемі : Оқу тетіктер.

Сабақтың барысы:

Ұйымдастыру болімі:

-Оқушылармен амандасу.

-Оқушыларды түгендеу.

-Оқушылардың сабаққа әзірлігін тексеру.

II . Сабақтың құрылымы:

-сабақтын тақырыбы мен мақсатын таныстыру.

-оқушылрды өткен сабақ бойынша сұрау.

Өткен тақырыпты тексеру

Сұрақ:-Қескіштің кандай турлерін білесіндер?

Жауап:- а. Тура өтетін кескіш

б. Бүгілген кескішпен ,в. Тартып созылған кескіш

г. Майыстырылған кескіш ,д. Дөңгелек кескіш ,е. Тік кескіш ,з. Ойма кескіш

Сұрақ: – Колданылатын өлшем инстументерді атап берініз?

Жауап: – а .штангенциркуль

б . микрометр ,в . колибр – пробка ,г . сызғыш

Сұрақ: – Станоктың бөлшектерін сұрау ?

Жауап: Алдыңғы топай дайындаманы бекіту үшін қызмет етеді жәнеде оған айнамалы қозғалыс береді.Жауапты бөлімі айналдырық-жылдамдык корабынын негізгі білігі, дайындамаға айнамалмалы берілісі үшін, сонымен қатар айналдырықтың айналым санының өзгеруі үшін кызмет етеді.

Берілістер қорабы- жүрістік бұрама мен жүрістік бөлігіне айналым беретін және де берілістер мөлшерін өзгертетін механизм.Айналмалы қозғалыс берілістер қорабына кері қимылды механизм мен ауысымды тісті доңғалақтармен гитараның көмегі арқылы айналдырықтан беріледі.

Артқы топай дайындаманың екінші шетін ұстау үшін және орталықта (центрде) өңдеу кезінде оған нақты күй беруге арналған. Артқы топайды оған бұрғылар, үңгілерді, ұнғылауштарды орнату үшін жиі пайдаланады. Артқы топайдың негізгі бөлшектері негіз (табан), тіреуіштермен және төлкемен, тұрқы, сүйеутөлке, дөңгелек тұтқа, бұрама және тұрқы( қолсап) болып табылады. Сүйеутөкенің алдыңғы бөлгінде конустық ұя бар.

Фартук- жүрістік бұрамамен жүрістік біліктің айналмалы қозғалысын суппорттың түзу сызықтық қозғалысына өзгертетін миханизмдер жүйесі.

Суппорт- беріліс қозғалысын қамтамасыз етуге, кескішті бекітуге арналған құрылғы, яғни кескіштің әр түрлі бағытта орын ауыстыруы. Беріліс қолмен және де механиқалық түрде жасалады. Механикалық беріліс қозғалысын суппарт жүрістік бұрама мен жүрістік білектен алады.

4 Гитара ауысымды тісті доңғалақтарға сайкес таңдалған беріліс талабына станокты баптау үшін арналған.

Сұрақ:- Кандай кауіпсіздік ережесін колдану керек?

Жауап:- а .Жұмысқа дейінгі техникалық қауіпсіздігі;

б . Жұмыс кезіндегі техникалық қауіпсіздік ережесі?

в. Жұмыстын соңындагы техникалық қауіпсіздік ережесі?

Жаңа тақырыпты түсіндеру.

Өндірістік оқыту шеберінің сөзі .

Балалар,бүгінгі сабақтың тақырыбы бойынша біздер Фосондық беттерді өңдеу тісілдерін уйренемыз.Тетіктердің өңделінетін беттерін фосондыға жатқызады, егер олар қисық сызықты жасаушы түзу сызықты жасаушы комбинанациямен тетіктер осьтеріне әр түрлі бұрыштар астына орналасқан немесе қисық сызықты және тура сызықты жасаушы комбинациялармен жасалған. Үлгілі беттер жону білдектерінде әр түрлі тәсілдермен алынуы мүмкін.

Нақтылы дағдыда дайындаманы қима үлгімен кезеңді бақылай отыра жонғыш үлгілі тетіктерді дәл жонып алады. Дайындаманы алдыңғы топайға көшіргішті артқы тұғыр сүйеу төлкесіне бекітіледі. Айлабұйым қармауышы серіппе әрекеті барлық уақыт көшіргішке қысылған, ал айлабұйым иінтірегінің екінші аяғында орналасқан кескін.

Фосондық беттерді өңдеу тісілдері кезіндегі ақаулар:

кескіштер дұрыс кайралмаған кезде

кескіш центрге дұрыс орналмаған кезде

– дұрыс кескішті және дайындаманы дұрыс орнатпаған кезінде

дұрыс беріліс қорабының қолданбаған кезінде

Фасондық беттерді өңдеу тісілдері кезіндегі қауіпсіздік ережелері.

Үстіміздегі киіміміз синтетика болмауы керек .түймелер түгел тағылуы керек басымызда бас киі болуы тиіс . Жұмыс орнын жинақы аяқ астымызда арнайы решотка болады . Станоктың жандарына шкаф құрал-сайман мен бұемдарды салуға арналған . Станоктың қасында артық зат болмауы тиіс.

Станокты тексеріп, жұмыска дайындаймыз .Станокты бірінші қосып тексеріп аламыз. Супорттын козғалуын тексереміз . дайындаманың дұрыс орнатылғанын тексереміз. Кескіш суппортқа орналастрамыз, дұрыс кұрал –сайман қолданамыз. Жұмыс кезінде станокты қосып тастап кетпеуі керек. Көзімізде көзілдірік болу керек. Барабан толық тоқтағанша өлшеу жүргізбеймез.

Жұмысты бітерген соң, стонокты жинап жанқалардан тазалап, бағыттамаларын майлаймыз,құрал-саймандарды орындарына орналастырамыз.

Машықтық бөлім:

Оқушыларға сызбаны тарату .

Сызба тақтада.

Сабақтын жұмыс түрлерін көрсетемін: сызба қарауға дайындама аламыз.

Конустық сызғыш үлгілі беттерді өңдеу үшін де қолдынылуы мүмкін. Бұл үшін бұрылыс сызғыш орнына айлабұйым тақтасына фосонды ойығы бар көшіргіш бекітіледі. Бұл ойықта, құралкүймещік тартқышыны байланысқан аунақша бар. Көлденең құралкүйменшік сомынын бұрамадан тайырады. Күймешелердің бойлық берілісі кезінде құралкүймешіктің көлденең берілісі көшіргіш ойығы бойынша аунақша қозғалысына бағынышты және кескіш дайындамада көшіргіш сызгышына орнатылған пішінді қайта өндіреді. Үлгілі пішіні тапсырылған пішінге қатысы бойынша айналы болып табылатын тетіктер түріндегі көшіргішті артқы тұғыр сүйеутөлкесіне бекітіледі.

Сабақ құрылымындағы жаңа тақырыпты бекіту:

Бір оқушы станокта ручканы жасап көрсетеді.

Копировалдық кайда орналастырылады?

Жұмыста қандай кескіш колданамыз?

а) Призмалық

в) Дөңгелек

д) Өзекті

Жаңа тақырып бойынша тапсырмалар беру:

Оқу тетіктері (жаттығу).

III. Оқушылардың жаттығу және өз беттерімен жұмыс түрі.

Оқушылар жаттығу кезінде дайындамадан тетігің өндеулейді.

Жұмыс барасында төмендегілерге назар аудару кажет:

Жұмыс орнының ұйымдастыруына карау керек.

Өндеу кезіндегі тұрысы.

Өндеудегі ақау.

Жұмыс кезінде қауіпсіздік ережелеріне қарау керек.

IV. Бекіту құрылымы

1. Өндірісті оқыту сабағын қорытындылау.

2. Оқушыларды жақсы жұмыс көрсеткені үшін бағалау.

3. Оқушылардың жұмыс барысында жіберген қателіктерін көрсету, болдырмау тәсілдерін үйрету.

4. Оқушылардың бағасын, не үшін алғанын түсіндіру.

5. Үйге тапсырма. Конспект.

6. Жұмыс орнын жинау.

YI. Үйге тапсырма. оюлар түрін ойып үйрену.