№51 Theme of lesson: Will people live on the moon?

0
683
программирование

Сабақтың мақсаты. Оқушылардың сөздік қорын кеңейту,

жаңа мәтінмен жұмыс істеу

Бос уақытын тиімді пайдаланиуына

тәрбиелеу

Есте сақтау қабілетін дамыту

Сабақ әдісі: Сұрақ-жауап

Сабақ типі: Жаңа білімді меңгерту

Көрнекілігі: тақырыптық суреттер

Пән аралық байланыс: Қазақ тілі

Сабақ барысы:

I.Ұйымдастыру

А) амандасу

Б) жоқтарды белгелеу

II. Сабақтың тақырыбымен, мақсаттарымен таныстыру.

Our theme in our lesson is “Will people live on the moon?”

III.Жаңа сабақ

Exercise 1 Warm-up. Find the odd one out.

Сөздік жұмыс

Different, storey, robot, boring, channel, telephone, moon

Exercise 5 Read and answer the questions: Do you agree?

In 500 years the world will be different. Cities will be very big. People will live in 300-storey tall buildings. People will not work hard. Robots will do more work for them. Robots will work on farms and in factories.

They will do dirty, boring work. Children won’t go to school; Computers and TV will teach them at home. They will stay at home and play games, watch television. People will have a lot channels on TV. They will have video telephones too. Some people will live on the moon or in space.

IV.Пысықтау

Exercise 6 True or false

Cities will be very big.

There will be cities under the sea.

People will live in 300-storey buildings.

Robots will do more work for people.

Children won’t go to school.

Computers and TV will teach them.

People will have video telephones.

Robots will work on farms and in factories.

Some people will live on the moon or in space

People will grow food in space.

V. Бекіту

Exercise 7 Write the plural form of the following words and practice the pronunciation

A city-

A child

A game-

A telephone-

A robot-

A factory-

Exercise 8 Discuss the following questions in a group of four or as a class.

Will people live on the moon?

Will people be happy?

Will life be interesting?

VI. Үйге тапсырма

Exercise 12

 

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите свой комментарий!
Пожалуйста, введите ваше имя здесь