Сабақтың мақсаты:
Білімділік мақсаты : : мұздың еруінің меншікті жылуын тәжірибе жүзінде анықтауды үйрену барысында оқушылардың құралдармен жұмыс жасау, аспап шкаласының бөлік құнын анықтау.өлшеу қатгліктерін есептеу және қ орытынды жасай білу дағдыпарын қалыптастыру.
Дамытушылық мақсаты : Оқушылардың білім деңгейін және білім мазмұнының тұрақтылығы мен оны игерудегі іскерлік пен дағдыны бақылау.
Тәрбиелік мақсаты : Адамгершілікке, ұқыптылыққа, алғырлыққа, отансүйгіштікке, табиғатты аялауға, сыйластық пен әдептілікке баулу.
Сабақтың түрі: зертханалық,
Сабақтың әдіс-тәсілдері: кітаппен жұмыс, демонстрация, жаттығулар орындау
Сабақтың көрнекіліктері: плакаттар, суреттер, үлестірме қағаздар, таразы, термометр, калориметр, бір кесек мұз, сүзгі қағаз, шәугім (бүкіл сыныпқа біреу).
Сабақтың барысы:
І. ДК. Ұйымдастыру кезеңі:
Сәлемдесу, отырғызу, түгендеу.
ІІ. ДК. Үй тапсырмасын тексеру, қайталау.
А) теориялық білімдерін тексеру.
Ә) практикалық тапсырмаларын тексеру.
Б) есептерін тексеру.
ІІІ. ДК.Оқытылып отырған оқу материалын бекіту немесе дағдыландыру жұмыстарын жүргізу.
- Зертханалық жұмыс жасауға дайындық. (әңгіме)
Балқу дегеніміз не?Балқу кезінде заттың ішкі энергиясы қалай өзгереді?
Меншікті балқу жылуы дегеніміз не?
Затты балқыту үшін қажетті жылу мөлшері қалай есептеледі?
- Техника қауіпсіздігі жөнінде нұсқау.
- Зертханалық жұмысты оқулықтағы нұсқау бойынша орындау.
Жұмыс барысы:
1. Таразымен калориметрдің ішкі ыдысының массасың өлшендер: тк.
Оған су құйып және калориметрдің ыдысын суымен қоса өлшеңдер т, судың массасын аныктаңдар: тс=т—тк
Ішкі ыдысты суымен сыртқы ыдыстың ішіне қойың дар және судың t температурасын өлшеңдер.
Алдын ала оны сүзгі қағазбен кептіріп, мұзды суға салыңдар.
Суды термометрмен араластыра отырып, калориметр дегі ең төмен t температураны белгілеңдер.
Калориметрді қайта өлшеп жөне суға салынған мүз дың т массасын аны қ таң д ар.
Өлшеу мен есептеу нәтижелерін кестеге жазың д ар.
mk кг |
m с , кг кг |
tc=tk |
t |
mM |
8. Жылу балансы тендеуі н ен мүздың еруінің меншікті жылу ын анықта ң дар.
Q 1 + Q 2 = Q 3 + Q 4 мүңдағы, Q 1 -калориметр стақанының берген жылуы, Q 2 – судың берген ж ы луы, Q 3 -м ұ здан алынған суды жылытуға кеткен жылу.
9. Қорытынды жаса ң дар.
- Жұмысты қорытындылау, жұмыс орнын тазалау.
VI. ДК. Үй тапсырмасын беру: §1-12 қайталау №870-875